Naar een nieuw Utrecht Centraal

ProRail
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

station-utrecht-perron-bouwHet spoor rond Utrecht Centraal is van groot maatschappelijk en economisch belang voor de bereikbaarheid van heel Nederland. Om betrouwbare spoorverbindingen rond Utrecht te kunnen waarborgen investeert ProRail in samenwerking met NS, gemeente Utrecht en het ministerie van Infrastructuur en Milieu in de vernieuwing en uitbreiding van stations en het spoor in en rond Utrecht.

 

ProRail vernieuwt het spoor rond Utrecht zodat er in de toekomst meer treinen kunnen rijden. De spoorvernieuwing is in 2014 van start gegaan en ligt op schema. In 2015 wordt onder meer gewerkt aan nieuwe sporen en een volledig nieuw perron. Utrecht Centraal blijft altijd bereikbaar, op een aantal trajecten is het helaas onvermijdelijk dat reizigers tijdelijk hinder zullen ondervinden van de werkzaamheden.

inpressie station CS utrechtOm ruimte te scheppen voor meer treinen wordt het emplacement Utrecht vernieuwd, evenals sporen en perrons. De werkzaamheden aan het spoor zijn in 2017 afgerond. Tegelijkertijd bouwen we verder aan de nieuwe OV-terminal Utrecht Centraal. Dit biedt in de toekomst veel meer reiscomfort voor gebruikers van zowel trein, tram als bus. Het nieuwe station is klaar in 2016.

utrecht-station-6-stappen