De toekan is geen reclame?

Politiek
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Hoe betrouwbaar en deskundig zijn politici vragen veel mensen zich tegenwoordig af. Op dit moment kun je in Harderwijk ook de vraag stellen hoe dom wethouders toch kunnen zijn. De wethouders Teeninga en De Kleine beweren namelijk doodleuk dat de toekan op de uitkijktoren geen reclame is.

.

 

Hoe kom je er op!
De Kleine durft zelfs te beweren dat de vliegende toekan een aanzuigende werking zal hebben voor toeristen om Harderwijk te bezoeken. Iedereen stopt op de A28 of in de berm om het dure kunstwerk te bekijken denkt hij. En gij gelooft dat! Een aanzuigende werking naar Van der Valk zal hij bedoelen.

Iedere weldenkende Nederlander weet dat de toekan het beeldmerk en de reclameuiting van Van der Valk is, alleen onze wethouders niet. Wat dom. Maar dat die wethouders graag Van der Valk te vriend willen houden (welke belangen hebben ze?) en zijn hotel zo graag vol willen hebben snapt iedereen. Maar als het dan geen reclame is volgens Teeninga en De Kleine waarom dan in plaats van de toekan niet gewoon een Baars of een Klomp op de toren gezet, dan hebben onze eigen plaatselijke hoteliers er ook nog wat aan. En wil je toeristen naar Harderwijk trekken dan is een dolfijn wellicht nog beter. Van der Valk met zijn toekan redt zich toch wel, ook zonder onze wethouders. Maar ja als een wethouder het verschil ook al niet meer weet tussen legaal of illegaal een woning bouwen (ook bij Van der Valk) dan is je deskundigheid wel ver te zoeken. Maar hou ons niet zo voor de gek!

De kiezers weten wel beter straks!

Jan van der Kolk
Harderwijk mei 2012